ده سال یک رسانه‌ی غربی پیدا نمیشد که بگوید «#امام_خمینی»!

همه می‌گفتند «#آیت‌الله_خمینی».  

سال 59 از یکی از اساتید #یهودی_آلمان  پرسیدم «چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار #استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی #"رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما #"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». 

با این صراحت این را به من گفت.  

یک رسانه‌ غربی یا شرقی پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی».  رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !


شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، #شهید_بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی #شهید_بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم! 


امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.


امام خمینی از دنیا رفتند. 

❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به #ولایت_فقیه دو جمله گفتند یک : «#ما_نمیخواهیم_بعد_از_رحلت_امام_خمینی_به_جانشین_ایشان_"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده،

 امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم ؟

 به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! 

انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم!

 جمله‌ی دوم‌شان این بود : «#خبرگان_مرجع_تعیین_نکرده_است».

 یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.


وقتی ایشان جای «#امام» گذاشت «#رهبر»،

 «#امّت» شد «#ملّت».

 یعنی عملاً سیستم #ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «#امّت» شد «#ملّت»،

 عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «#شهروند» و « #هموطن». 


اما کلمه‌ی سوم یعنی «#عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «#توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «#عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «#توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.


در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «#مستکبرین» و «#مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «#مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «#قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «#مستکبرین» باید با آن‌ها «#مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «#قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «#تعامل» کنی.

 «#مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ 

یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!

 پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند. 


✅ تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است...


✅ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».

البته دشمن در سالهای اخیر بیکار هم نبوده اشخاصی را عَلَم کردند و به آنها لقب امام دادند تا مردم با واژه امام بیگانه نباشند. این افراد حتی در آمریکا با لقب امام کارهای مختلفی انجام میدهند تا قبح کلمه امام را بشکنند و وقتی ما میگوئیم امام آنها چهره آن افراد که غرب برای آنها به عنوان امام معرفی کرده تداعی شود.

✍#تیم_سایبری_شرح_صدر 

======================

✌️🇮🇷 @sharhsadr

📱ایتا eitaa.com/sharhsadr

📱سروش sapp.ir/sharhsadr