🔴 راز اتصال به امام زمان چیست⁉️


📌( قسمت اول)

💠یکی از سوالات خیلی کلیدی و مهمی که در مورد امام عصر ارواحنا فدا باید برای همه ما مطرح بشود؛ عبارت است از اینکه راه اتصال به امام عصر ارواحنا فدا چه در زمان غیبت، و چه در زمان ظهور و حضورشان چیست؟ به عبارت دیگه ما چکار باید بکنیم که به طور حقیقی با امام عصر ارواحنا فدا ارتباط داشته باشیم؛ اتصال داشته باشیم؟!


 💠اگر بخواهید اهمیت این سوال و پاسخش را خوب درک بکنید راه های زیادی داریم که یکی از آنها که بیشتر به ذهن شریف شما آشناست، این است که در دعای شریف ندبه به ما یاد می دهد که اولا راه اتصال زمین به آسمان یعنی راه ارتباط انسان به ملکوت فقط امام زمان است : «اَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الاَرْضِ وَالسَّماءِ» اگر قرار باشد انسان به سمت هدف خلقت، حیاتش را جهت گیری بکند، یعنی به سمت ملکوت از این ملک حرکت کند، احتیاج به یک سبب متصل دارد، احتیاج به یک نردبان دارد، به یک وجه اتصال دارد، و آن امام زمان( علیه السلام) است! اگر کسی اتصالش به حضرت قطع بشود او در حقیقت وجود خودش دیگر راهی به ملکوت و غیب ندارد. 


💠 در همان دعای ندبه در اواخرش از خدا اینجور می خواهیم که: خدایا یک اتصالی بین ما و امام زمان برقرار کن که منجر بشود به ارتباط و رفاقت ما با سلف امام زمان، یعنی با ائمه دیگر با انبیای دیگر «وَ صِلِ اللَّهُمَّ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ وُصْلَةً» خدایا بین ما و او ( امام عصرارواحنا فدا ) یک اتصالی را برقرار کن که: « تُؤَدِّی إِلَى مُرَافَقَةِ سَلَفِهِ» که منجر بشود به رفاقت و همنشینی با گذشتگان امام زمان علیه السلام.


💠 پس اتصال به امام عصر هم راه اتصال به آسمان است و هم راه اتصال به سایر ائمه و اولیاء بزرگ دین ماست. این از اساس قصه! 


💠 پس سوال ما این است: که راز اتصال به امام عصر چیست؟! آن هم اتصالی که اینقدر ضرورت دارد، اینقدر اهمیت دارد، اگر نباشد در واقع انسان از آن وجه انسانیتش خالی شده است. اگر اتصال ما با حجت زمان قطع بشود، ما اصلا دیگر انسان نیستیم، ارتباطمان با حقیقتمان قطع شده!...


↩️ ادامه دارد...


👤 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع 


#نهج_البلاغه 

#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی 


🆔 @mahdavi_arfae