🔰 سه اقدام فوری رهبر عزیز درباره سردار شهید سلیمانی و شهادتش جای بسی تامل داشت: 

⭕️ ۱. پیام تسلیت و تبریک ایشان که از جنس و سنخ دیگری است. 

⭕️ ۲. انتخاب فوری سردار قاآنی توسط فرماندهی معظم کل قوا بعنوان فرمانده نیروی قدس. 

⭕️ ۳.تشکیل ضرب الاجلی شورای عالی امنیت ملی در حضور مقام معظم رهبری.

✍️در این گفتار قصد دارم به پیام مقام معظم رهبری بپردازم و در گفتارهای بعدی ان شاءالله به دو موضوع دیگرخواهم پرداخت.

                                            
⁉️به نظر شما مهمترین نکته این پیام چه بود؟ « او نمونه ی برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و #مکتب_امام_خمینی بود.» به نظر بنده مهمترین بخش پیام رهبری عزیز، همین جمله بود. حتما می پرسید چرا؟ در جواب کافی است به سه نکته زیر دقت بفرمایید:

🔘 اولا: سالهاست در مقابل جریان پلید « گذار از انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی» رهبری تاکید بر تفکر، روحیه و اقدام انقلابی دارند.
 در مقابل نگاهی که دیپلماسی را به امتیازدهی و مذاکره معنا می کند می فرماید:« من انقلابی ام، دیپلمات نیستم» در نگاه دقیق به تقسیم بندیهای جناحی با خلق دوگانه ی « انقلابی_غیرانقلابی» بازی اصلاح طلب و اصولگرا را برهم می زند. در دیدار فضلای حوزه علمیه قم می فرماید:

« خطری که حوزه های علمیه را تهدید می کند، خطر انقلاب زدایی است» و در دیدار دانشجویان می فرماید:« بروید خودتان را برای یک دولت جوان انقلابی آماده کنید» و در بیانیه گام دوم ، چله اول انقلاب را حجتی بر حقانیت « نظریه ی نظام انقلابی » می دانند!

🔘ثانیا: حدود ۱۰سال است حضرت آقا در مناسبتهای ویژه ای همچون مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام سخن از مکتب امام و تحریف آن توسط یاران سابق امام و ضرورت صیانت از آن سخن می گویند تا جایی که معتقدند « اگر امام تحریف شود، ملت سیلی خواهد خورد! »

🔘ثالثا: دو ماجرای داخلی « توهم حل مشکلات با ادامه مذاکرات» و خارجی « بازی با اهرم تحریم های فلج کننده» که هر دو نتیجه واحدی را دنبال می کنند؛ یعنی شکست وجهه استکبارستیزی ایران و القای پایان نقش الهام بخشی ایران برای جبهه مقاومت، مقابله با مکتب امام خمینی را استراتژی مشترک خود قرار داده اند. گاهی با حمله مستقیم و گاهی با رویکرد تحریف مکتب امام. 

💯با این مقدمات سه گانه به نظر بنده مهمترین بخش از پیام تسلیت مقام معظم رهبری در شهادت سردار سلیمانی این فراز است: « او نمونه ی برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود.»

✅ یعنی ملت اگر فرزندانی همچون سلیمانی می خواهد باید به مکتب امام پایبند بماند. اگر مسئولینی چون سلیمانی می خواهد باید به مکتب امام معتقد و ملتزم باشد و ... .

⚠️متاسفانه در همین چند روز نوع تسلیت گویی ها و اظهار تاسف کردنهای تکنوکراتها و لیبرالها متفاوت از پیام آقا بود. مضامینی چون قهرمان ملی، عاشق وطن و... نمادهایی از ادبیات محتاطی است که نمیخواهد از واژه هایی همچون انقلابی استفاده کند. 

🔰مثلا شهرداری تهران در تمام بنرها و بیلبوردها زیر تمثال حاج قاسم این عبارت را نوشته است:« او رفت تا ایران بماند!!!» و زیر این عبارت بودار، هشتک زده است #سرباز وطن... 

⏪ یعنی اولا فعالیت ها، دغدغه ها، رنجها و نهایتا شهادت او هیچ ارتباطی به آرمانهای جهانی انقلاب اسلامی نداشت؛ بلکه او هم مانند هر سربازی در هر کشوری با هر مکتب و ایدئولوژی، صرفا برایش وطن مهم بود و آخر هم در این مسیر کشته شد!

⏪ و ثانیا گویا برای حفظ و ماندن ایران فقط یک مانع وجود داشت و آن هم حاج قاسم_ به عنوان یک تفکر_ بود که « رفت تا ایران بماند» 
در حالی که رهبر معظم انقلاب برخلاف این جریان مرموز، حاج قاسم را نمونه برجسته ی تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی می داند....

↩️ ادامه دارد...

حمیدرضا #مهدوی_ارفع