توی گروه مون این دو عکس نگار از بیانات مقام معظم رهبری رو گذاشتیم و به بچه ها گفتیم نظرشون در باره اینکه جابر توی این عرصه چه طور داره فعالیت می کنه رو بگن.

این سه مطلب رو دو نفر از دوستان عزیز فرستادن:







بسم الله الرحمن الرحیم...

جابر سرباز خط مقدم همه ی اینهاست:

1)تبیین حقایقی که جوونای ما راجع به دینشون،انقلابشون،نظامشون و البته دشمنانشون نمیدونن...این مسائل توی بند بند دیالوگها و پرده های مختلف جابر هست ... از سبک زندگی اسلامی گرفته تا تبعیت از فرماندهی و حفظ روحیه ی جهاد و شهادت و..

2)به نظرم پخش بیانات آقا وسط اجرای جابر خودش یه نقطه ی عطفی برای شعارات انقلابه

3)حلقه صالحین جابر یکی از نمونه های کادرسازیه البته بخش اصلی کادرسازی همون مخاطبیه که داره میبینه و تاثیر میپذیره

4)یکی از تجربه های بزرگی که انقلاب به ما هدیه کرده درس مهم عدم اعتماد به دشمنه که این روزه توی قضیه ی هسته ای خیلی به چشم میخوره و همین علم یکی از مهمترین اهداف انقلاب بوده و حتی یکی از اصلی ترین شعارها


****************


بسم الله الرحمن الرحیم

جابر:تبیین،روشنگری ورساندن ذهن هابه اعماق حقایق ومسائل

یکی از راه های فهم مسائل وحقایق بیان آن به زبان مخاطب است،به طوری که مخاطب بدون اینکه دچار سردرگمی شود، بتواندباحقایق مطرح شده ارتباط برقرارکرده،ومطالب برایش قابل حضم باشد،بیان حقایق باکلمات غیرقابل فهم وجملات غریب،نه تنهادرفهم مطالب کمکی به مخاطب نمیکند،بلکه باعث سردرگمی بیشتروایجاد سوال های متعدد درذهن اومیشود،حال اگراین حقایق به تصویرکشیده شود،نه تنهابرای تمامی مخاطبان قابل فهم خواهد بود،بلکه حقایق رابرای آنها ملموس ترکرده،ودرک آنهاراازمسائل وحقایق بیشترمیکند.

باتوجه به این مطلب وتجارب گذشته میتوان به اهمیت هنرهای نمایشی درتبیین حقایق دردوره های مختلف پی برد،دردوره های تاریخی مختلف افرادزیادی سعی دربیان بسیاری ازمسائل درتمامی عرصه هابه خصوص سیاست به زبان هنرنمایش به خصوص تئاتربوده ودراین عرصه نیزموفق بوده اند.

تئاترنیزجابرداستانی را ازحقایق دنیای اطراف مخاطب به زبان ساده وروشن،بازگوکرده واوراازدنیای اطراف خودآگاه میسازد.

جابراگرچه سعی دربیان بلند ترین اهداف،بزرگترین مشکلات وتلخ ترین حقایق،وحتی ظریف ترین مسائل رادارد،اما آنقدرساده،روان ولطیف به بیان این مسائل میپردازد وآنقدرحرف هایش حرف دل مخاطب ومرهمی ست برزخم های فراوان او،که بردلش می نشیندوبدون اینکه مخاطب بداند،اوراباخودش همراه میکند،جابربرای تمام مخاطبانش ازکوچک گرفته تابزرگ حرف های تازه ی زیادی دارد،جابرازهمان هایی است که حرف هایش بردل همه مینشیند...ازهمان هایی که پیروجوان دوستش دارند...همان هایی که حرف هایش راعوام میفهمندوخواص میپسندند...

جابرجوانی است درهمین عصر،باهمین امکانات،باهمین مشکلات،اماتفاوت اوامثال اوبدیگرجوان های جامعه ی این است که:اودرمقابل تهاجم های ناجوانمردانه ی دشمن علیه دست آوردهای ارزشمندانقلاب دست روی دست نگذاشته،گوش به فرمان ولی زمان خودبوده،امرش رااطاعت میکند،دشمن شناسی وبصیرت راازاوآموخته،وحقایق رامیبیند،جبهه ی جهاد راتشخیص داده،ودست روی نقطه ضعف دشمنش گذاشته،تلاش وپشت کار جابردل دشمن رابه دردآورده است وبیشترازآن افکاروعقایدمحکم اوست که دشمنش راازنفس انداخته...به وظایفش عمل کرده وخارچشم چشم دشمن میشود، ودرآخرمزدوپاداشی که لایقش بوده رادریافت میکند،اماجابرکسی نیست که تمام این هاراتنهابرای خودش بخواهد،جابرروح مخاطبش را پاکیزی میبخشد وبعدتمام حقایق رابرقلب او جاری میسازدبه طوری که حقایق اوبرهرفطرت پاکی مینشیند ودراواثرمیگذارد.دستش رابه سوی مخاطبش گرفته تااوراازغفلت بیرون کشد،وداستانی نوبراش بگویدومسیرزندگیش راتغییردهد.



***********


جابر:تربیت کادرشایسته وصالح برای نظام مدیریتی کشور

یکی ازخصوصیات دوره ی نوجوانی گام برداشتن به سوی اثبات شخصیت وهویت انسان که شامل رفتاروگفتار،عقایدواعتقادات ودیگرابعادشخصیتی انسان،است.به همین علت دراستای جستوجوی شخصیتی ثابت نوجوان به دنبال الگویی ست که ابعادشخصیتی خودرابراساس آن شکل دهد.اگرچه انسان دردیگرمراحل زندگی خودنیزالگوگیری میکند،ولی اوج این فرایند دردوران کودکی،نوجوانی وجوانی است.الگوگیری فرددراین دوران نقش بسیارمهم واساسی درشکل گیری شخصیت انسان دارد،واگردراین مرحله نوجوان الگوگیری نامناسب داشته باشدباعث تاثیرات منفی زیادی درمراحل بعدی زندگی اومیشود،وبالعکس.

باتوجه به این مطلب اگرانسان دراین مراحل به الگوهای مناسب دسترسی پیدانکندبه ناچاربه هر الگویی که دسترسی به آن ممکن باشدتن میدهد.

درعصرحاضردشمن برای رسیدن به اهداف وخواسته های شوم خود،تسلط برامت های اسلامی به خصوص کشوراسلامی ایران،تسلط برنسل جوان ازبین بردن افکاروعقاید دینی آنهاوتحمیل افکاروعقایدکفرآمیزخود،به دنبال ساخت شخصیت هاوالگوهایی برای نوجوانان است که ابعاد شخصیتی آنها رابراساس آنچه هدف و خواسته ی اوست شکل دهد،وازآنجایی که آینده ی یک کشوربه دست جوانان ونوجوانان آن کشوراست،باتسلط برعقایدواعتقادات جوانان آن کشورمیتوان آینده ی آن کشورانیز دردست گرفت.

دراین زمان وظیفه ی مردم کشورهای اسلامی درمقابل نقشه های شوم دشمنان چه میتواند باشد؟

بحمدلله مردم کشورایران ازولایتمندی شخصی برخوردارندکه چراغ راه هدایت رادرغیبت امام عصر(ارواحنافداه)رادست دارد،بابصیرت وآگاهی درتمامی عرصه ها هدایتگرمردمش بوده است. بدیهی ست جوانی که درهرزمان گوش به فرمان ولی زمانش باشد،یقینا باحیله های دشمن فریب نخواهدخورد.

تمامی عرصه های یک کشوربایددرارائه ی الگوی مناسب برای جوانان بکوشند،یکی ازعرصه های مهم وتاثیرگذار درارائه ی الگوی مناسب عرصه ی هنراست.

تئاترجابرنیزبه نوبه ی خوددرعرصه ی هنردرحال ارائه ی الگوست.جابردرپرده های مختلف زندگی خود شخصیتی را ارائه می دهد که معرف یک جوان مومن وانقلابی ست،که باگوش سپردن به امرولی زمانش بصیرت ودشمن شناسی،تشخیص جبهه ی حق،مسلح شدن به ابزاردفاعی مناسب،وظیفه شناسی وانجام وظیفه وهمچنین تبعیت ازفرماندهی توانسته است،درتمامی عرصه های زندگیش درخشان جلوه کند.

درتئاترجابرمخاطب آن زنان هستند،که هرکدام نقش هایی مثل مادری،خواهری،همسری و...رابرعهده دارند،باتماشای جابرمی آموزندکه اگرهدف آنها تربیت فرزندانی ست که درحال بتوانندزمینه سازظهورباشند وهمچنین درآینده ای نه چندان دور دردولت امام زمان نقش های موثری راایفاکنند،چه راهی رابایدطی کرده وچه ویژگی هایی راباید درفرزندان خودتقویت کنند،که توانایی ایستادگی درمقابل حملات متعدد دشمن راداشته باشد.وهمچنین میکوشنددرهرنقشی که هستندبهترین عملکردرادرتربیت فرزندانی همچون جابرداشته باشند.

جابرنه تنهاالگویی برای تربیت فرزندان است بلکه هرفردباتماشای آن درهرموقعیت میتواندخودش رامحک بزند!که تاکنون به چه اندازه به وظیفه ی خودعمل کرده؟آیاکافی بوده؟اکنون وظیفه اوچیست؟دراین جنگ موضع انجام وظیفه ی اوکجاست؟چه هدفی رادنبال میکند ؟آیاتاکنون درراستای تحقق امرظهورکوشیده است؟تاچه حدتوانسته است همانندجابرعمل کند؟؟و...

این پرسش هاهمه وهمه میتواند به فرد کمک کند که خوداونیزدرخودتغییراتی ایجادکرده وعملکردمفیدی درراستای تحقق امرظهورداشته باشد.