🔹آیت الله حائری شیرازی🔹

🔸شما #برده‌پرورید نه #انسان_پرور🔸

🌸 خدا رحمتش کند، مرحوم علامه کرباسچیان (بنیانگذار مدرسه علوی). آمد شیراز و من را از شیراز بُرد در برنامه‌های خودشان. من در شیراز هفته‌ای یکبار در مسجد شمشیرگرها با جوانان جلسه داشتم. آقای کرباسچیان هم گروه نخبه‌شان را آورده بود در منزل و برای اینها صحبت می‌کرد. به او گفتم هفته‌ای چند ساعت با این‌ها کار می‌کنی؟ گفت 17 ساعت. گفتم: «من با شاگردهایم هفته‌ای یک ساعت کار می‌کنم!!».

🌸 بچه‌های شما وقتی می‌آیند شیراز، می‌روند دانشگاه پهلوی (دانشگاه شیراز)، موسیقی گوش می‌کنند، می‌روند سینما و بچه‌های ما به آنها امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند!! بچه‌های #یک_ساعته من، بچه‌های 17 ساعته تو را نهی از منکر می کنند!! به خاطر این که این‌ها را در #محیط_استریل بزرگ کردی، وقتی می‌آیند در محیط آلوده، میکروب آنها را می‌زند.

🌸  مدارس علوی یک محیط ویژه بودند. پاک بودند، بریده از همه جا بودند. به مجرد اینکه اینها در کنکور قبول می‌شدند، می‌رفتند. دیگر مبتلا به موسیقی، سینما و ... می شدند و همه چیز رها می‌شد. چرا؟ چون #آزاد نبودند. بچه‌های مسجد شمشیرگرها آزاد می‌آمدند، آزاد می‌رفتند. این خیلی مهم است. شما کلاس هایتان آزاد نیست، حضور و غیاب دارد، امتحان دارد. اینها یعنی اینکه شما #برده‌پرورید نه #انسان_پرور. شما دیگر آن علامه‌های قبل را نمی‌توانید با این سیستم مدیریتی و تربیتی پرورش بدهید.

🌸  من چهار سال در مدرسه حقانی تدریس می کردم. نه یک دفعه #حضور_و_غیاب کردم و نه لیست غائبین را به دفتر دادم و نه حتی یکبار امتحان گرفتم. شاگردهایم می‌دانستند آمدن در کلاس من اجباری نیست. اما برای علاقه‌شان می‌آمدند. اساس، این است.
 

 

#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
 
 
سروش:
http://sapp.ir/noorolhodaa
ایتا: 
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj