🎯 مهم‌ترین و اولین شغل یک زن مادری است.

همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند:

«آن شغلی که شما بیرون از خانه دارید، اگر شما نکردید،

ده نفر دیگر آنجا ایستاده‌اند و آن کار را انجام خواهند داد.

بنابراین اولویت با این کاری است که بدیل ندارد؛ تعیّن با این است.»
🔻 ما در این یادداشت می‌خواهیم بگوییم چرا برای یک زن مادری کردن بر هر شغل بیرون از خانه‌ای مقدم و ارجح است.

💪 مادران نیروی‌های آینده جامعه را پرورش می‌دهند
کودکان امروز، نیروهای آینده جامعه را تشکیل می‌دهند و از این لحاظ که آینده کشور به زودی به دست این کودکان اداره می‌شود، تربیت و پرورش‌شان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بیشترین سهم پرورش و تربیت یک کودک متعلق به مادر است.

👩‍👧‍👦  کاری که مادر برای فرزندش انجام می‌دهد، هیچکس دیگری نمی‌تواند آن را انجام دهد
ممکن است مادربزرگ، پدربزرگ و مهدکودک از عهده نگهداری کودک بربیایند و حتی به لحاظ محبت نیز کودک را سیراب کنند اما تنها مادر است که می‌تواند غذای روح کودکش را تامین کند. البته این به این معنا نیست که مادران گرامی از کسی برای نگهداری کودکان کمک نگیرند، بلکه منظور ما سپردن تمام وقت و دائمی کودک نوپا به دیگران، به منظور رفتن به سرکار و انجام شغلی بیرون از خانه است. آنچه که یک مادر به راحتی می‌تواند به کودکش بدهد، دیگران به سختی نیز نمی‌توانند برایش فراهم کنند. 

👶 سال‌های اولیه زندگی کودک بسیار اهمیت دارد
سال‌های اولیه زندگی یک انسان، از اهیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه تسهیلگران و مشاوران کودک تاکید بسیار زیادی بر سه سال اول زندگی کودک دارند. بعضی‌ها حتی به شش سال اول اشاره می‌کنند و باور بیشتر مشاوران کودک بر این اساس استوار است که سال‌های اولیه مهم‌ترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت کودک است. حال تصور کنید این سال‌های بسیار مهم زندگی کودک که در آینده بر روابط اجتماعی، شخصی، شغلی، تحصیلی و .... آنقدر اثرگذار است، چگونه و از آن مهم‌تر در کنار چه کسی می‌گذرد؟ چه کسی برای این شکل‌گیری شخصیت بهتر و لایق‌تر از مادر است؟ 

👑 خودتان فراموش نکنید چه کار مهمی می‌کنید!
کار بار ارزش پرورش و تربیت یک کودک را بی ارزش، ساده و بی اهمیت جلوه ندهید. به بهانه‌های مختلف هم به خودتان هم به اطرافیان‌تان یادآوری کنید که مادری کردن ارزشمندترین کاری است که یک زن می‌تواند در طول زندگی‌اش انجام دهد و چه خوب است اگر تمام و کمال از پس این وظیفه الهی برآید و اگر به ظاهر در خانه مانده‌اید، انتخاب و تصمیم خودتان است نه جبر و فشار مادر شدن. 

#ریحانه
https://eitaa.com/khamenei_reyhanehایتا

#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
 
 
سروش:
http://sapp.ir/noorolhodaa
ایتا: 
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj