🔻نامه امیرحسین ثابتی برای دکترصالحی:

◾️ جناب آقای دکتر صالحی! ریاست سازمان انرژی اتمی. با سلام
🔸در خبرها خواندم که امریکا شما را نیز تحریم کرد. ناخودآگاه یاد کتاب خاطرات تان افتادم. آنجایی که نوشته اید در سال ۹۱ موافق مذاکره مخفیانه با امریکا در عمان بودید و به همین خاطر  پا پیش گذاشتید و حتی به رهبر انقلاب اصرار کردید اما رهبر انقلاب در پاسخ به شما گفتند خوشبین نیستند.
🔸باز اصرار کردید تا اینکه به گفته خودتان در کتاب خاطرات تان: «بعد اینکه موضوع را شرح دادم آقا فرمودند این مذاکرات چه سودی دارد؟ میتواند مضرات زیادی داشته باشد... سپس ایشان مواردی از خلف وعده های امریکا را برشمردند و تاکید کردند که دولتمردان شان به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.» (ص ۴۷۶ کتاب گذری در تاریخ/ خاطرات صالحی)
اما بازهم خلاف نظر رهبر انقلاب به ایشان اصرار کردید و گفتید: «اجازه دهید برای اتمام حجت هم که شده این کار را امتحان کنیم!» (همان منبع)
تا اینکه بالاخره این کار را به عنوان وزیر خارجه به رهبر انقلاب برخلاف نظرشان تحمیل کردید.

🔻جناب صالحی! 
🔹 حالا ۷ سال از آن موقع می گذرد و در دو دولت با امریکا مذاکره شد. رهبر انقلاب نیز در هر دو دولت گفتند خوشبین نیستند ولی چون شما و سایر مسئولان اصرار داشتید، جلویتان را برای این کار نگرفتند. لذا خواهشا امروز که بعد از این همه عقب نشینی مقابل امریکا و از دست رفتن زیرساخت های هسته ای کشور، خودتان هم در لیست تحریم ها رفتید و امریکا به قدی جسور شده که حاج قاسم را هم ترور می کند، توضیح بدهید نتیجه این مذاکرات چه بوده؟ بالاخره اتمام حجت شد یا نشد؟

🔹 ولله، ولله، ولله که اشتباه کردید و امروز هم  چرخ صنعت هسته ای کند تر از قبل می چرخد و هم چرخ اقتصاد. حالا که به آرزویتان رسیدید و با امریکایی ها دست دادید و عکس گرفتید نتیجه اش را هم ببینید! خودتان هم به لیست تحریم ها وارد شدید. حالا علت مخالفت های رهبر انقلاب را متوجه شدید یا بازهم باید هزینه های دیگری پرداخت شود تا بفهمید چرا ایشان از همان موقع خوشبین نبودند؟!

‌‌【 #زمانه: آنچه یک تحلیلگر بایست بداند】
➖➖➖➖➖➖➖➖➖