✨بسم الله الرحمن الرحیم✨

دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین

به علی شناختم من به خدا قسم خدا را

🌹🍃در میلاد ابرمرد تاریخ ، صاحب  ولایت کبری ، اسدالله الغالب، علی بن ابیطالب علیه السلام ضمن عرض تبریک به محضر امام زمان ارواحنافداه و همه شیعیان و محبان حضرتش نکاتی را تقدیم میکنم...

1⃣ محبت امیرالمومنین علیه السلام نشانه ایمان و عدم محبت او، نشانه ی نفاق است .(نهج البلاغه، حکمت ۴۵)

2⃣ از آنجا که 《 نزدیکترین مردم به پیامبران، داناترین آنهاست به آنچه آنها آورده اند》  ( حکمت ۹۶) و از آنجا که مولی علی علیه السلام فرمودند:《 سوگند به خدایی که محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم را به حق برانگیخت و او را برگزید، جز به راستی سخن نمی گویم. پیامبر اسلام تمام علوم و اطلاعات را به من سپرده است و از محل هلاکت هر کس که هلاک می شود و جای نجات هر کس که نجات می یابد و پایان این حکومت، همه را به من خبر داده است》 (خطبه ۱۷۵) پس امیرالمومنین علیه السلام نزدیکترین فرد به پیامبر است.

3⃣ اما نزدیکترین فرد به علی علیه السلام کیست؟ آری! کسی که داناتر به بیانات و رهنمودهای او باشد. و #نهج_البلاغه عصاره شگفت انگیز از کلام و مرام اوست که می توان آن را آیینه تمام نمای شخصیت حضرت دانست.

💝 اما دوست حقیقی امیرالمومنین علیه السلام کیست؟ آیا صرف داشتن محبت قلبی کافی است؟ امیرالمومنین علیه السلام خود چنین فرمود:《 دوست محمد صلی الله علیه و آله کسی است که خدا را اطاعت کند، هر چند پیوند خویشاوندی او با پیامبر دور باشد و دشمن محمد کسی است که خدا را نافرمانی کند، هرچند خویشاوند نزدیک او باشد》 ( حکمت ۹۶)

📢 پس تو ای خواهر و برادر عزیز!
در میلاد مولا شاد بودن خوب است اما کافی نیست باید سطح دوستی خود را بالاتر ببریم و از طریق خواندن و فهمیدن و ترویج و عمل به آموزه های این اخ القرآن، خود را هر چه بیشتر به امیرالمومنین علیه السلام نزدیکتر سازیم.

✅ #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی راهی است آسان و روشن به سوی دوستی و یاری و قرب علی بن ابیطالب علیه السلام.

🖊حمیدرضا مهدوی ارفع