شرح حدیث از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

فی الکافی ، عن امیر المؤمنین علیه السلام: « لا تُصَغِّر ما یَنفعُ یَومَ القیامة، ولا تُصَغِّر ما یضِرُّ یوم القیامة، ... » (الکافی ج 2 ص 218)

 این حسناتی که برای آنها در روز قیامت ثوابهایی معیّن شده است، اینها را کوچک نشمارید! گاهی یک صلوات، یک ذکر کوچک، یک تکبیر، در نفس انسان آثاری دارد و در نامه عمل نوشته می شود، آنهایی که دارای چشم معنوی هستند،این آثار را همین جا با چشم برزخی می بینند. ماها چشممان بسته است،نمی بینیم.

 

🔴↩️ یکی از آقایان اهل معنا و سلوک از مرحوم آقا شیخ محمد تقی آملی (شاگرد معروف آقای قاضی) در نجف نقل می کردند، گفتند: در حرم مطهر نماز زیارت را خواندم، عجله داشتم. آخر نماز السلام علیک ایها النبی و السلام علینا و علی عباد ا.. الصالحین را نگفتم و به السلام علیکم و رحمت ا... اکتفا کردم ، خواستم بلند شوم یک پیرمرد ژنده پوشی که پهلوی من نشسته بود، با زدن به شانه من گفت: آنجا را نگاه کن !نگاه کردم، دیدم آن بالا یک بساطی است از باغهای (با شکوه) و سرسبز. گفت: اگر السلام علیک ایّها النّبی را میگفتی، اینها مال تو بود. چشم ملکوتیِ معنویِ بزرگانی از این قبیل، این چیزها را می بینند. ماها نمی بینیم امّا باور داریم که اینها هست.

 

🔴✅ #کارخوب_را_هرگز_کوچک_نشمارید در روز قیامت برای شما مفید است. چیزهایی که در روز قیامت وزر برای توست و مشکلی برای تو درست می کند، اینها را هم کوچک نشمارید! یک #دروغ کوچک، یک #غیبت کوچک، یک #ظلم کوچک (اگر چه ظاهراً کوچک است ولی در حقیقت آثار بزرگی دارد و لذا)، اینها را هم کوچک نشمارید.

 

 ( شرح حدیث قبل از شروع درس خارج در دوم اسفند ماه سال 1388)

 

      ❤️ #مقام_معظم_رهبری ❤️

 

🌼 #درس_اخلاق               🌼  #حسنات