#زنگ_تاریخ🔔

⚡️رویدادهای مهم کشور از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷

🗓روزنگار ۲۹ آبان ماه

📌 ۲۹آبان ماه ۴۲: مخالفت و موافقت عده‌ای از روزنامه‌نگاران عصر پهلوی با «عباس مسعودی» سناتور و مدیر مؤسسه‌ی اطلاعات در سال 1342 موضوع سند دیگر امروز است. روزنامه‌نگاران مخالف معتقد بودند که مسعودی در انحلال اتحادیه روزنامه‌نگاران نقش داشته است. مخالفین مسعودی عبارت بودند از «خسروشاهی، داریوش همایون- ذبیح‌الله منصوری- دکتر عسگری- احمد سروش و آموزگار»

📌۲۹ آبان ماه ۵۷:

➖تلگراف "آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی" برای"ارتشبد ازهاری" نخست وزیر رژیم پهلوی؛ این اعلامیه هنگامی صادر شده بود که بسیاری بر این گمان بودن که روی کار آمدن یک حکومت نظامی به معنای پایان اعتراضات مردمی خواهد بود. در این تلگراف آیت‌الله گلپایگانی شجاعانه مقابل رژیم پهلوی ایستاده و خطاب به ازهاری می‌نویسد: «آقای ازهای سلب آزادی‌های فردی و اجتماعی و ایجاد اختناق و سانسور و کشتار و اتلاف نفوس نه شما را بر بقاء حکومت استبدادی توفیق می‌دهد و نه این ملت ستمدیده را آرام و نه مقام روحانیت را از انجام وظیفه شرعی بازمی‌دارد.»

➖نفوذ تشکیلات بهائیت در ساختار سیاسی رژیم پهلوی به عنوان ابزار استعمار غرب خاصه مثلث آمریکا- انگلیس- اسرائیل در کنار دو جریان فراماسونری و صهیونیسم با وجود اظهارات اعضای این تشکیلات در مورد عدم دخالت آن‌ها در مسائل سیاسی- که این خود شیوه القائی استعماری برای فریب جامعه بود- به طور قطع مورد تأیید و حمایت بیت‌العدل بوده است. در یک سند می‌بینیم که یکی از بهائیان سرشناس صراحتاً به حمایت تشکیلات بهائیت از امیر عباس هویدا اشاره کرد

 

 

ایتا:
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj
وبلاگ:
http://noorolhoda85.blog.ir/