🔴 پیام آیت الله خامنه ای به ولایتی سال 1371 پیرامون حوادث هند

پیامی که امروز میبایستی روحانی به ظریف میداد و از او پیگیری مسائل مسلمانان هند را مطالبه میکرد...

♦️پیام به دکتر ولایتى، به مناسبت تخریب یکى از مساجد مسلمانان در هند

جناب آقاى دکتر ولایتى، وزیر محترم امور خارجه
خبر تأسف‌آور تخریب یکى از مساجد قدیمى و مهم در هند، به دست عده‌اى از جهال متعصب و تحریک شده، وظیفه‌ى سنگینى را بر دوش همه‌ى مسلمانان مى‌گذارد. نه تنها از جهت دفاع از یک مسجد در برابر تجاوز کفار و دشمنان - که تکلیفى عمومى است - بلکه از این جهت نیز که دشمنان با تحریک مشتى نادان و فریب خورده، خواسته‌اند با نابود کردن یکى از یادگارهاى دوران حاکمیت مسلمین و یکى از نشانه‌هاى مجد و شکوه اسلام در هند و یکى از مظاهر هنر و مدنیت اسلامى، حقد و بغض تمام نشدنى خود را با اسلام و مسلمین ارضا کنند. در این قضیه، توده‌ى هندوهاى متعصب و گمراه، کمتر مقصرند تا دستها و مغزهاى شیطانى، که با این کار در صدد آنند که اولاً جمعیت عظیم مسلمانان هند را تحقیر و آنان را در خانه‌ى خود دچار غربت و استضعاف کنند، و ثانیاً آتش اختلافات فرقه‌اى را در کشور هند، که پس از تحریکهاى انگلیسیها در دوران مبارزات استقلال، اکنون مدتهاست با رفتار عاقلانه‌ى طرفین به آرامى گراییده بوده است، دو باره مشتعل سازند.

♦️مسلمانان هند موظفند این خباثت دشمنان را تحمل نکنند و جناب‌عالى، در چارچوب روابط سیاسى با دولت هند، تلاش لازم را مبذول فرمایید تا آن دولت، به احقاق حقِ مسلمین همت گماشته، به این حقیقت توجه کند که این مسأله، از یک موضوع محلى فراتر است و ملت مسلمان ایران و همه‌ى ملل مسلمان، پشت سر مسلمانان هند قرار دارند و هرگز راضى نخواهند شد صدها میلیون مسلمان هندى، مورد ظلم و اهانتى چنین صریح و آشکار واقع شوند.

♦️انتظار مى‌رود دولت هند، با تدابیر سنجیده و حکیمانه، از توسعه‌ى مشکل و تبدیل آن به یک معضل صعب‌العلاج، سریعاً جلوگیرى کند.

سیّد على خامنه‌اى؛15/09/71؛جمادى الثانى 1413